RESTAURANT OTOMASYONU

Siparişlerinizi tercihinize göre, el terminali, dokunmatik ekran, müşteri tanıma özelliği ile telefon veya internet üzerinden hızlı ve pratik şekilde alabilir, sipariş esnasında oluşabilecek hataları tamamen engelleyebilirsiniz.

Restaurant Yönetimi, otel, tatil köyü, bar, restaurant ve yiyecek servis sektörüne yönelik, her ölçekteki işletmenin ihtiyaçları doğrultusunda rahatça kullanabileceği bir yapıya sahiptir. Dokunmatik ekran özelliklerine uygun menü yapısı ile şık ve pratik bir kullanıma açıktır. Yönetici Raporları ile isterseniz internet gezgini ile veya sms olarak günlük, hatta anlık olarak işletmenizin satış ve hasilat durumunu takip etmenize imkân vererek iş süreçlerinin takibinde kolaylık sağlar, yöneticiler için stratejik araçlar sunar.

İşletmenizin potansiyelini artırır, kararları otomatikleştirir ve tüm işletme için tam bir otomasyon sunar.

Çoklu Dil Desteği;
Çoklu dil desteğine sahip olan Restaurant Yönetimi ile farklı ülkelerde bulunan işletmelerinizi tek yapıda birleştirebilir, tüm operasyonları eş zamanlı olarak yürütebilirsiniz.

Esnek Raporlama ve Grafik Analizi;
Açık veritabanı ile işletme ve kullanıcıya özel, ihtiyaçlarınız doğrultusunda rapor ve analiz tasarımları yapabilirsiniz. Esnek raporlama özelliği sayesinde kurumsal stratejilerin hayata geçirilmesini, kaynakların daha verimli kullanılmasını ve hedeflerin doğru planlanmasını sağlar. Bu esnek yapı sayesinde yatırım maliyetleri önemli ölçüde düşer ve programdan hızlı bir şekilde geri dönüş sağlanır.

Kullanıcı Dostu Akıllı Çözümler;
İstenilen her türlü raporun oluşturulabilmesini sağlayan Veritabanı Analiz araçları, anlık ve hızlı bilgiye ulaşılmasını sağlayan Yönetici Kontrol Paneli, istatistik ve grafiksel raporlar hazırlamaya imkân sunan Analiz Küpleri, döviz kurlarının sisteme otomatik işlenmesini sağlayan Merkez Bankası Kur Entegrasyonu, ananında destek ve bilgi paylaşımına imkân sağlayan Sentez Forum, farklı dillerde programın kullanılabilmesini sağlayan Çoklu Dil Desteği ve her türlü raporun hazırlanabileceği Rapor Üreticiler ile kullanıcı dostu ve akıllı çözümler sunan bir sistemdir.

Satış Noktası

Satışlarınızı garsonlar ya da kasiyer aracılığı ile yapabilirsiniz.

Siparişlerinizi almak için el terminali (PocketREST) ve dokunmatik ekran kullanabilirsiniz.

Sipariş edilen ürün bazında açıklama bilgileri (az pişmiş, limonlu, buzlu v.b.) girebilir, bu bilgilerin seçmeli menü olarak gelmesini sağlayabilirsiniz.

Adisyonun tamamını veya bir kısmını ikram olarak gösterebilirsiniz

Oyun merkezlerinde masalara saat açıp masanın hesabını saat ile takip edebilirsiniz.

İade ve iptal işlemlerini ürün yada adisyon bazında kolayca yapabilirsiniz.

Girilen siparişleri ve iptal edilen ürünleri mutfak, bar, pastane gibi departmanların tanımlı yazıcı ya da ekranlarında anında görebilirsiniz.

Eksik ya da ilave malzemeli ürün siparişleri alabilir ve fiyatlandırmayı otomatik olarak yapabilirsiniz. Örneğin; sucuksuz, bol mısırlı gibi…

Hazırlanan ürün bilgileri, mutfak ya da bardaki dokunmatik ekran sayesinde el terminallerine mesaj olarak gönderilebilir.

Adisyon toplamına artı servis bedeli ekleyebilirsiniz.

Paket servislerini telefon numarası veya isimden takip edebilirsiniz.

Ürünleri belli gruplar altında toplayabilir, resimli menüler aracılığı ile dokunmatik ekranlarla ya da el terminalleriyle satış yapabilirsiniz.

Menüler oluşturarak satış anında ürünlere kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

Belirleyeceğiniz zaman dilimlerinde ürün bazında işletmenizin belirli bölümlerinde (restaurant, bar vb.) geçerli olacak biçimde promosyonlar (happy hour) yapabilirsiniz.

Farklı bir zamana yönelik happy hour uygulamasında belirlenen bölüm ve saatte uygulamanın otomatik olarak devreye girmesini sağlayabilirsiniz.

Satış ekranı üzerindeki ürün talep mesajı sayesinde işletme içerisindeki garsonlar ile mutfak çalışanları arasında sorunsuz ve hızlı irtibat kurabilirsiniz.

Daha önceden girmiş olduğunuz cari hesap bilgileri sayesinde adisyonlara anında fatura kesebilirsiniz.

Kullanıcılar yetkilerine göre mevcut masalara ve adisyonlara müdahale edebilir, iade, ekleme veya değişiklik yapabilir.

Paket servislerde Caller İD (arayan numara) özelliği sayesinde işletmeyi arayan müşterinin tüm bilgileri hiçbir tuşa dokunmadan ekrana gelir. Kaydı olmayan bir müşteri ise; Yeni Müşteri Kartı açabilirsiniz.

PDKS sistemi sayesinde personelin ay içerisindeki çalışma süresi takip edilerek verilerin puantaj bilgisi olarak değerlendirilmesini sağlayabilirsiniz.

 

Kullanıcı Girişi
Sipariş Ekranı
Yazıcı Mesaj Formu

 

Masa Takibi

İşletmenizin yerleşik düzenine göre masa dizaynı yapabilir, sınırsız sayıda masa tanımlayabilirsiniz.

Masa durumlarını izleyebilir, yeni sipariş girebilir, hesap alabilir, sürükle bırak yöntemi ile masa ayırma ve birleştirme işlemi yapabilirsiniz.

Masa planını salon ya da garson bazlı takip edebilirsiniz.

Rezervasyonları internet üzerinden veya manuel olarak yapabilirsiniz.

Masa planı üzerinden belirlenmiş rezervasyonlu masayı seçerek kolayca işleme alabilirsiniz.

Belirtilmiş olan rezervasyon saatinin aşılması (no show) durumunda rezervasyon iptali ve takibini yapabilir, masanızı tekrar işleme alabilirsiniz.

Her garsonu belirli masalar için yetkilendirerek garson bazında masa durumlarını izleyebilirsiniz.

Tek tuş ile açık ve kapalı adisyon listenizi görebilir, yetkiniz dahilinde gelen liste üzerinden işlem yapabilirsiniz.

Hesap kapama sırasında istenen ödeme tipine ve döviz cinsine göre ödeme alabilirsiniz.

Alınan ödeme tiplerine göre her türlü istatistiği alabilirsiniz.

Ödeme esnasında para üstü uygulayabilirsiniz.

Ayrı hesap ödemek isteyen müşteriler için adisyon ayırma işlemi yapılabilir veya birkaç adisyonu birleştirilebilirsiniz.

Hesap kapamada oran ya da tutar bazlı iskonto yapabilir, adisyonu ikram ya da ödenmez olarak kapatabilirsiniz.

 
Masa Planı
Kapalı Adisyonlar Listesi
Adisyon Ayırma

 

Paket Servis

Farklı Caller ID cihazları veya modemler aracıyla paket servis işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Sipariş vermek için telefon açan kişilerin numaralarını hattınız çalar çalmaz ekranda görebilir ve eğer daha önce tanımlanmış kayıt ise isim ve adreslerine henüz telefonu cevaplamadan önce ulaşabilirsiniz.

Paket servis departmanı ile masa ve perakende satış departmanlarını ayrı tutabilirsiniz. Sistem, kullanıcı müdahalesine gerek kalmadan otomatik olarak departman geçişlerini sağlayacaktır.

Siparişlerinizi beş değişik durumda (Mutfakta, Sevk Bekliyor, Sevkiyatta, Sipariş Tamamlandı, Sipariş İptal Edildi) takip edebilirsiniz. Ayrıca her bir aşama için farklı renkler belirleyerek siparişlerinizin durumlarını kolayca takip edebilirsiniz..

Her bir siparişin hazırlanma süresini, sevk süresini ve toplam teslim edilme sürelerini takip edebilirsiniz.

Aynı kuryeye aynı anda on adet sipariş bağlayabilirsiniz.

Siparişe ait açıklamaları, Sipariş Açıklaması, Mutfak Açıklaması, İptal Açıklaması ve Limit Altı Aaçıklaması olarak izleyebilirsiniz.

Gün içerisinde istenilen bir zamanda “Gün Sonu Raporu” alarak işletmenin o güne ait son durumu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Kuryenizin servis dönüşünde ilgili siparişe ait ödeme bilgisini çok pratik bir şekilde kayıt altına alabilirsiniz.

Seçtiğiniz siparişe ait ürün detaylarını ekranda izleyebilirsiniz.

 
Paket Servis Girişi
Kurye Takip Sistemi

 

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)

Müşterilerinize ait bilgileri detaylı olarak takip edebilir, alışveriş istatistiklerini alabilirsiniz.

Özel günleri (Doğum günü, evlilik yıldönümü v.b) takip edebilir, bu günlerde müşterilerinize SMS veya posta ile tebrik mesajı gönderebilirsiniz.

Müşterilerinizi farklı gruplara ayırabilir (VIP, kara liste v.b) müşteri grupları bazında takibini yapabilirsiniz.

Müşterilerinizi zevkleri ve özellikleri doğrultusunda yönlendirebilir ve takibini yapabilirsiniz.

Satış anında müşterilerinizin bir önceki hesap durumunu ayrıntıları ile görebilirsiniz.

 
Müşteri Bilgileri

 

Kasa

Bir veya birden fazla kasa tanımlayabilir ve kasiyer ya da shift bazında kasa raporlarını (X raporu) alabilirsiniz.

Günlük kasa raporunu (Z raporu) detaylı veya özet olarak alabilirsiniz.

Kasa raporunu isteğe göre ödeme şekli, döviz, masraf ve satış dağılımı bazında alabilirsiniz.
Kasa açılış ve kapanış işlemlerini yapabilirsiniz.

Merkez, banka ve masraf (gider, avans v.b) işlemlerini yapabilirsiniz.

 

 
Günlük Özet Raporu
Kasa Hareketleri

 

Stok Yönetimi

Ürün grupları (yiyecekler, içecekler v.b.) tanımlayabilir ve bu gruplar bazında istatistik alabilirsiniz.

Stoklara ilişkin tüm giriş/çıkış irsaliyelerini düzenleyebilir, ambarlar arası stok transferi ve sayım işlemleri yapabilirsiniz.

Depo bazında stok takibi yapabilirsiniz.

Belirlemiş olduğunuz kıstaslarda otomatik satış fiyatı oluşturabilirsiniz.

Verilen siparişler doğrultusunda stok giriş-çıkış irsaliyelerini otomatik olarak hazırlayabilirsiniz.

Bütün giriş-çıkış işlemlerinde el terminalleri kullanabilirsiniz.

Stoklarınızın satış durumlarını ve satış maliyetlerini tek raporda takip edebilirsiniz.

Stok maliyetlerini, Giriş-OBF, Eldeki-OBF, LIFO, FIFO maliyet türlerine göre yapabilir, istenen maliyet türü bazında raporlar alabilirsiniz.

Tüm ambarlardaki stok durumlarını tek bir rapor üzerinden takip edebilirsiniz.

Stoklar için üç değişik birim tanımlayabilir ve her birim için stok takibi yapabilirsiniz.

Sipariş, stok ve fatura fişi üzerinden otomatik barkod etiketleri basabilirsiniz.

Stoklarınızın giriş, çıkış, iade ve değişim işlemlerinin ve takibini yapabilir, istatistik raporlarını alabilirsiniz.

Hareket gören veya hareketsiz tüm stokların kodlarını değiştirebilir, kart bilgilerini şirketten-şirkete veya aynı şirket içinde kopyalayabilirsiniz.

Otomatik sayım işlemi sayesinde, sayım öncesi ve sonrası stok durumlarının karşılaştırmasını yapabilir, stok kayıplarınızı takip edebilirsiniz.

El terminalleri sayesinde sayım işlemlerini hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Her ürün için seri numarası üreterek, ürünün tüm hareketlerini izleyebilirsiniz.

Seri kartlarına ürün için özel kod (son kullanma tarihi gibi) tanımlayabilir ve stoklarınızı takip edebilirsiniz.

 
Stok Kartları

 

Üretim ve Reçete

Mamul ve yarı mamul stoklar için istenilen maliyet türüne göre reçeteler oluşturabilirsiniz.

Hammadde stoklar için alternatif hammadde ve yarı mamul stoklar için alternatif yarı mamul tanımlaması yapabilirsiniz.

Reçete bazında üretim giderleri tanımlayabilirsiniz, gider payını tutar ve maliyet yüzdesine göre hesaplattırabilirsiniz.

Üretim işlemlerini reçete bazında veya istenilen tarih aralığında toplu olarak yaptırabilirsiniz.

Menüler bazında hammadde ihtiyaç analizi yapabilirsiniz.

Reçete bazında detaylı ve kümülatif maliyet raporları alabilirsiniz.

Reçete bazında maliyet raporları alabilirsiniz.

Mamul maliyetlerini istenilen maliyet yöntemine göre, ambar veya genel bazda hazırlayabilirsiniz.

Kendi üretim adetlerinize göre ya da müşteri siparişleriniz doğrultusunda mamul üretiminiz için gereken hammadde ve yarı mamul ihtiyaç planlamanızı oluşturabilirsiniz.

Mamul maliyetlerini Giriş-OBF, Eldeki-OBF, LIFO, FIFO maliyet türlerine göre yapabilir, bu bazda tüm maliyet raporlarını alabilirsiniz.

Belirlediğiniz parçalama dağılım bilgileri doğrultusunda ürün miktarlarının otomatik olarak hesaplanmasını sağlayabilirsiniz.

 
Mamul Reçete Kartı
Toplu Üretim İşlemi
Üretim Parçalama İşlemi

 

Zincir Restoran Yönetimi

Yurt İçi / Yurt Dışı tüm şubelerinize ait kart tanımlamaları yapabilir, şubelerinizin IP adres bilgilerini ve veri tabanı bağlantı ayarlarını bu kartlara tanımlayıp, internet bağlantısı ile şubelerinizi merkezden yönetebilirsiniz.

Merkezden şubelerinize sizin belirleyeceğiniz zaman periyotlarında ürün bilgilerini, ürün alış-satış fiyatlarını, şube bazında yapmış olduğunuz promosyon, kasa gibi bilgileri görev olarak tanımlayıp, sizin belirlediğiniz zamanlarda şubelerinize otomatik olarak gönderilmesini sağlayabilirsiniz.

Merkezden istediğiniz şubeye on-line olarak bağlanıp, satış ve kasa bilgilerinizi anında merkeze transfer edip izleyebilirsiniz.

Belirleyeceğiniz zaman aralıklarında transfer işlemlerinin otomatik olarak gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz.

Ürün satış bilgilerini, şube, departman ve ay bazında tek bir rapor üzerinde konsolide olarak izleyebilirsiniz.

Yatay ve düşey eksende çıkmasını istediğiniz alanları kendiniz belirleyebilir, istediğiniz alanlara göre filtrelemeler yaparak çok boyutlu analizler yapabilirsiniz.

Transfer işlemleri gerçekleştikten sonra, tüm şubelerin günlük cirolarını, açık kapalı adisyon sayılarını, paket servis toplamlarını ve ödeme tiplerini detaylı olarak raporlayabilirsiniz.

 
Şube Tanımlama Ekranı
Mağazaya / Şubeye Gönderilecekler Listesi
SentezRPL Otomatik Transfer Parametreleri
Veritabanı Analizleri
Stok Analiz Küpü
Veritabanı Analizleri

 

Yönetim Raporları

Şubelerinizin günlük satış ve kasa hareketlerini internet üzerinden on-line takip edebilir veya cep telefonunuza SMS olarak rapor gelmesini sağlayabilirsiniz.

Tüm satış bilgilerinin e-mail olarak adresinize gelmesini sağlayabilirsiniz.

 
Web Rapor – SMS Rapor

 

PocketREST

Siparişlerinizi kâğıt kalem (Kaptan order) yerine el terminalleri ile ekranlardaki resimli menü, grafik menü ya da ürün listesinden seçerek kolay, hızlı ve hatasız şekilde alabilirsiniz.

Alınan siparişler mutfak ve barlardaki tanımlı yazıcı ya da ekranlara tüm detayları ile anında, hatasız şekilde iletilir, böylece servis çok daha hızlı ve eksiksiz yapılır.

Sipariş edilen ürün bazında açıklama bilgileri (az pişmiş, buzlu v.b )girebilir, bu bilgilerin seçmeli menü olarak gelmesini sağlayabilirsiniz.

El terminalleri kullanılarak alınan siparişler üzerinde iptal, ikram ve ödenmez gibi değişiklikler aynı ekran üzerinde kolayca yapılabilir.

Almış olduğunuz siparişlerin marş sırasını müşterinizin durum ve isteğine göre o anda belirleyebilir, marş butonuna bastığınızda hangi ürünün hazırlanması gerektiğini tanımlı ekran ya da yazıcılara (mutfak, bar) anında gönderebilirsiniz.

Garsonlar siparişin hazırlanması ve iletilmesi için vakit kaybetmeyeceğinden aynı süre içerisinde müşterilerle daha fazla ilgilenebilir.

Garson sorumluluğu altındaki masaların olduğu bölümden hiç ayrılmayacağı için müşteriler siparişlerini beklemeden anında verebilir.

Hazırlanan ürün bilgileri mutfak/bar ekranından ilgili satıra dokunularak el terminallerine mesaj olarak gönderilebilir.

Rezervasyonları masa planı üzerinden takip edebilirsiniz.

El terminali üzerindeki masa planından rezervasyonlu olan masa seçilerek rahatça işleme alınabilir.

Garsonlar yetkileri dâhilinde sorumlu oldukları masalar üzerinde masa birleştirme ve ayırma işlemi yapabilirler.

Fiyatlar otomatik olarak hesaplandığı için kasaya ve adisyona hatasız geçer.

Siparişlerin mutfağa gönderilmesi ve takibi el terminalleri ile yapıldığı için, işletme içerisindeki gürültüyü ve garson hareketini azaltır.

Her bir kullanıcı için farklı yetkiler ve kullanım şekilleri belirleyebilir, kullanıcı bazlı masa planı oluşturabilirsiniz.

Bir el terminalini birden fazla kullanıcı belirlenmiş farklı ayar ve yetkiler ile kullanabilir.

Arka büro Yönetim Programı ile yapılan değişiklikler (kullanıcı yetkilendirme, adisyonlarda değişiklik yapabilme v.b) anında el terminallerinde etkili olur.

Garsonların hangi ürünlerden sipariş verebileceğini, hangi adisyonları görebileceğini ve değişiklik yapabileceğini, hangi masalar için sipariş alabileceğini belirleyebilirsiniz.

Arka büro Yönetim Programı sayesinde menüde ürün ya da fiyat değişikliği yapabilir, ürün ekleyebilir yada çıkarabilir, bu değişikliği anında el terminallerine yansıtabilirsiniz.

Garsonlar el terminallerinden açık olan adisyonu ve dilediğiniz kadar arttırabileceğiniz ödeme seçeneğini seçerek hesap kapama işlemini gerçekleştireceği için hesapta asla yanlışlık olmayacak, böylece işletmeniz %100 müşteri güveni kazanacaktır.

Ödeme sırasında el terminalleri kullanılarak garsonlara verilmiş yetkiler dahilinde hesap ayırma işlemi yapılabilir.

 
PocketREST Sipariş Detayı
PocketREST Masa Planı

 

WebREST

Kendi web sayfanızda menü, promosyon ve kampanyalarınızı duyurabilir, sipariş alabilirsiniz.

Web üzerinden gelen siparişler paket servis ekranına otomatik olarak düşer. Online stok ve satış entegrasyonu yapılır.

 

 
WebREST Sipariş
Rezervasyon

Rezervasyon parametreleri
Kod Şablonu kısmında rezervasyon kartları kodu için bir şablon belirlenir. Her yeni kart bu şablona göre açılır. Rezervasyon yapılmış masaya başka adisyon açılsın mı? Seçeneğine verilen cevaba göre rest2 üzerinden yapılan satışlarda rezerve olan bir masaya başka işlem yapılıp yapılmayacağına izin veriyor olacağız. İzin ver seçili ise her daim yani masa erzerve olsa bile başka bir işlem yapılmasına izin veriyor olacağız. Diğer iki seçenekten biri seçildiğinde ise (kullanıcıyı uyar, İzin verme) devreye İzin verme süresi girecektir.

Rezervasyon Servis Kartları
Burada rezervasyon yapılabilecek saat aralıklarını tanımlıyoruz.

Rezervasyon Kartları
Rezervasyon tanımlarının yapıldığı, masa, süre ve rezervasyon durumlarının belirlendiği bölümdür.

Kartın hangi servis içinde kullanılacağını ve/veya hangi salonda olduğunu belirtebiliriz. Opsiyon alanında ne kadar süre ile rezerve konumda tutacağımızı girebiliriz.

Detaylı açıklamalar ya da uzun notlar için Açıklama alanını tıpkı stok kartındaki gibi kullanabiliriz.

Bu kart üzerinde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta kişiyi rezervasyona yöneltebilmek için bazı rezervasyonlarda kişi başı fiyatlar belirlenip ilgili menülerde indirim yapılabilmektedir.

İşlemin uygulanabilmesi için Kişi Fiyatı alanına kişi başı kaç para ödeneceği girilir. Bu işlemden sonra eğer satışı yapılan tüm ürünler için bu fiyat üzerinden işlem yapılacak ise Menü Tanımlama alanı boş bırakılmalıdır. Ancak belirli ürünlerde kişi fiyatı uygulanacak ise menü Tanımla butonuna basılarak aşağıdaki gibi kişi fiyatı uygulaması yapılacak ürünler liste olarak belirtilmelidir.

Tüm Servisler veya istenilen servislerdeki rezervasyonları gün bazında takip edebilirsiniz. Yeni Rezervasyon tanımı yapabilir ya da liste üzerinde satırlarda çift tıklayarak mevcut rezervasyon kartına ulaşıp değişiklik / düzenleme işlemleri yapabilirsiniz.

Rezervasyon Listesi
Filtredeki seçeneklere göre rezervasyonlara ulaşarak listesini alabildiğiniz bölümdür. Mevcut bilgileri Excel, Html, Text dokümanı vs olarak kayıt edebilirsiniz.

Rest Satış Ekranı Tarafı
Bu kısımda yukarıda da anlatıldığı gibi satış anında kişi fiyatı uygulamaları yapılabilmektedir. Yada sadece mevcut rezervasyona ulaşıp adisyon açarak rezervasyon durumunu otomatik geldi (Check-in) olarak değiştirebilirsiniz. Ana menüden (Rest2.exe) Rezervasyon Listesi butonu tıklandığında aşağıdaki rezervasyon listesi gelecektir.

O güne ait tüm rezervasyonlar ekrana gelir Alt bölümünde bulunan Rezervasyon Durumu – Salon – Servis bilgilerindeki değişiklikler ile liste filtrelemesi yapılabilir. Rezervasyonu yapan(lar) gelmiş ise ilgili rezervasyon seçilerek İşlem butonuna basılıp satış ekranına geçiş yapılabilir.

Masa Planı
Masa planı üzerinden rezervasyonlu masaları görebilirsiniz. Tabii bunun için masa rezervasyonu yapılması yani rezervasyon kartında bir masanın belirtilmesi gerekmektedir.

 

  

Rezervasyon Servis Tanımları
 
Rezervasyon Listesi 
 
Rezervasyon Tablosu